lördag 11 augusti 2012

Julafton andra november

Såhär kände jag mig när jag såg gårdagens Arcana:


Det blir alltså julafton redan andra november i år! Commander's Arsenal verkar vara den perfekta produkten för den verkligt hängivna EDH-spelaren. Innan jag säger någonting mer måste jag bara få detta ur mig:
Sylvan Library. Syl-van Li-bra-ry.

Vissa bittra gammalrävar kommer säkerligen att gnälla precis som de gör över alla roliga reprints, men för mig, som verkligen suktat efter en svartkantad engelsk Sylvan Library en längre tid, är detta guld värt! Må så vara att den nya illustrationen inte är lika abstrakt och konstnärlig, den är i vilket fall minst lika stämningsfull.

Enligt EDH-formatets hemsida får vi också ett antal legender som inte tidigare varit tillgängliga i foil. En av dessa är Mimeoplasmen, så vi kan förutsätta att det rör sig om generalerna från Commander-lekarna. Kaalia of the Vast (tillsammans med Mimeoplasmen) är den mest populära generalen från Commander-utgåvan, så om Gud vill får jag min favoritgeneral i foil!

Utöver detta hoppas jag på Control Magic, som intressant nog finns med ny illustration i senaste installationen av Duels of the Planeswalkers. Kommer den inte i Izzet vs Golgari så kanske det kan bli verklighet i Commander's Arsenal?

Nämnde jag att vi dessutom bjuds på en livräknare som går upp till 99 och läckra plastfickor? Om Return to Ravnica mot förmodan skulle bli en besvikelse har Commander's Arsenal all potential att bli årets magicprodukt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar